Geen agressie in mijn praktijk/aan de telefoon

Omschrijving
Agressie en intimidatie aan de balie of aan de telefoon komt steeds vaker voor. Het heeft grote impact op het welbevinden, werkplezier en gevoel van veiligheid. Hoe kan je omgaan met agressie in jouw praktijk of aan de telefoon? Wat kan je doen om het te voorkomen en wat doe je als er toch een incident is?

Evt. cursusmateriaal is bij de prijs inbegrepen.

Deze training wordt mede mogelijk gemaakt door Arnhems Fonds Achterstandswijken (Arnhem e.o.). Ben je benieuwd wat dit fonds voor jouw praktijk kan betekenen? Ga naar: https://www.afa-arnhem.nl


Deze nascholing valt onder de algemene accreditatie punten.
Leerdoelen
• Herkennen en beoordelen van conflictsituaties en het kiezen van de juiste aanpak.
• Onderscheiden van verschillende vormen van agressie en hier adequaat op reageren.
• Het krijgen van inzicht en vaardigheden in verschillende gespreksvormen.
• Signaleren, erkennen en oplossen van escalatie en storingen in de communicatie.
• Inzicht in persoonlijke reacties op agressie en geweld.
Programma
17.00 uur – Inloop
17.30 uur – Start bijeenkomst met soep en broodjes
21.00 uur – Einde bijeenkomst