Hospitality in de zorg

Omschrijving
Wil je een interactieve training volgen waarbij je leert patiënten met zorg te woord te staan, je leert luisteren naar de échte vraag, je gebruik maakt van je sterke punten en je meer zelfbewust wordt aan de telefoon?

In deze training wordt in de ochtend ingegaan op de dagelijkse praktijk. Er worden kleine stukjes theorie gegeven met handvatten die meteen worden geoefend met elkaar. In de middag wordt er gewerkt met echte casussen uit de praktijk.

De insteek is: Vandaag geleerd, morgen in de praktijk kunnen brengen.

Je kunt individueel deelnemen, maar het is nog leuker om het met je collega's te volgen.
Wil je deze training liever incompany doen binnen jouw praktijk? Neem dan contact op met Onze Huisartsen Academie: academie@onzehuisartsen.nl

Evt. cursusmateriaal is bij de prijs inbegrepen.

Deze training wordt mede mogelijk gemaakt door Arnhems Fonds Achterstandswijken en kan daarom gratis worden aangeboden. Ben je benieuwd wat dit fonds voor jouw praktijk kan betekenen? Ga naar: https://www.afa-arnhem.nl

Deze training kan in het kader van Meer Tijd Voor de Patient vallen onder 'het andere gesprek' of onder 'anders werken'.
Leerdoelen
• Bewust worden van het eigen gedrag richting de patiënt
• Bewust worden van de verschillen in culturele diversiteit en hier adequaat mee om kunnen gaan
• Bewust worden van het eigen gedrag in culturele diversiteit
• Bewust worden van de etiquette in de huisartsenpraktijk en deze op eenzelfde manier kunnen aanwenden
• Leren luisteren, open vragen / doorvragen en samenvatten
• Klantgericht handelen en levelen met de patiënt
• Omgaan met emoties
Programma
08.45 uur: Inloop
09.00 uur: Start bijeenkomst
16.00 uur: Einde bijeenkomst

De training is incl. lunch
Toelatingseisen
Casus inbrengen