Constante variatie
De variantie van patiënten en situaties zorgen ervoor dat het werk uitdagend is. Met verschillende diensten en afwisseling in haar taken verveelt het nooit. Ze benadrukt dat haar werk niet eenvoudig is. Het is hard werken met veel toewijding. Máár, ze krijgt er ook veel voor terug. ’Het gevoel van voldoening dat voortkomt uit het bieden van de juiste zorgen de dankbaarheid van patiënten, motiveert mij enorm.’
Patiënten geruststellen
De meest waardevolle aspecten van Lisa's werk zijn adviseren en geruststellen. Ze legt uit dat sommige patiënten zich afvragen waarom triagisten zoveel vragen stellen aan de telefoon. Deze vragen zijn essentieel om de urgentie van de situatie te begrijpen en patiënt de juiste zorg te bieden. Ook het geruststellen van patiënten die denken dat er iets ergs aan de hand is, is voor Lisa erg waardevol.
Elk telefoongesprek een nieuwe hulpvraag
Lisa begint haar werkdag met een kop koffie en een praatje met haar collega's. Al snel volgt de briefing met bijzonderheden . Daarna begint ze met het aannemen van telefoontjes: dé kernactiviteit van haar werk. Hoewel het constant dezelfde handeling lijkt, is elke oproep anders door de verschillende patiënten en situaties. Daarnaast is het zaak om altijd scherp te blijven en geen situatie te onderschatten.
Omgaan met heftige situaties
Soms zijn patiënten ontevreden en reageren ze agressief. Lisa vat deze situaties niet persoonlijk op. Toont vooral begrip voor de emoties. Dat ontstaat vaak voortkomt uit ongerustheid. Toch moet je ook duidelijk zijn in je communicatie naar de patiënt. Als ze met heftige casussen worstelt, kan ze altijd contact opnemen met het BOT-team (BedrijfsOpvangTeam) om te praten en ondersteuning te krijgen. Buiten haar diensten zorgt Lisa voor voldoende beweging en rust om fit te blijven. Na een nachtdienst zorgt ze voor minimaal acht uren slaap.
Begrepen en gewaardeerd
Lisa voelt zich begrepen en gewaardeerd binnen het team. ‘Wat heel erg fijn is met collega’s onderling, is dat ze je begrijpen. Ik kan met niemand anders mijn werk zo goed bespreken als met mijn collega’s. Ik leer erg veel van het doorspreken van casussen met mijn collega’s.
Ook een baan als triagist?
We maken graag kennis met je.
Lees de vacature
Lees ook
Het verhaal van Lieke De ervaring van Debby De blog van Nadya