Incidenten
Een incident is een onbedoelde gebeurtenis tijdens het zorgproces die tot schade aan de patiënt heeft geleid, had kunnen leiden of (nog) zou kunnen leiden. Het doel van het melden van incidenten is om er van te leren en om verbetermaatregelen te treffen waarmee we herhaling van het incident kunnen voorkomen.
Als zorgverlener een incident melden
Via het onderstaande formulier kun je als zorgverlener een incident melden, waarbij de huisartsenspoedposten Arnhem-Zevenaar betrokken is. Deze melding wordt vervolgens beoordeeld, geanalyseerd én er worden indien van toepassing verbetermaatregelen geformuleerd om herhaling te voorkomen. Na afronding van de analyse ontvang je als melder een terugkoppeling.
Onze Huisartsen spant zich in om de wachttijden aan de telefoon zo laag mogelijk te houden. Als gevolg van de onvoorspelbaarheid van de spoed-zorgvragen én als gevolg van de huidige schaarste aan personeel kunnen de wachttijden sterk oplopen. Een TIM-melding over lange wachttijden aan de telefoon, wordt door Onze Huisartsen wel geregistreerd, maar niet onderzocht en/of geanalyseerd.
Als zorgverlener een klacht melden
Een TIM-melding heeft altijd met een patiënt te maken. Voor meldingen die niet voldoen aan de definitie van een (bijna-) incident, zoals bijvoorbeeld klachten over de bejegening door een medewerker van de huisartsenspoedposten Arnhem-Zevenaar, kan er bij de klachtenfunctionaris een melding worden ingediend.
Naar klachtenformulier zorgverlener
Als een patiënt een klacht wilt indienen
Let op: als je als patiënt een klacht wilt indienen, dan verloopt dat via deze route.